Höst=sjukdomar

2011-10-20 @ 06:57:09

God morgon!

Hoppas ni fått en god natts sömn o är vid gott mod!

Har egentligen inte så mycket att skriva men kom att tänka på alla sjukdomar som hösten kommer med! Förkylning, feber, kräksjuka m.m.... Blää!! Funderade aldrig så mycket på detta innan jag fick barn eller jo, på kräksjukan! Det är en riktig fobi jag har, att må illa o kräkas.

Nu när man har barn på dagis är det nästan givet att han o vi kommer råka ut för alla dessa sjukdomar, suck! Man kan undra varför det är just på hösten det börjar..

Jag o min svägerska diskuterade igår när man ska lämna sina barn på dagis igen efter dem varit sjuka.
Många, absolut inte alla, lämnar nog sina barn tidigare än dem borde pga att dem måste tillbaka till sitt jobb.
Synd om barnen o så sprids nog tyvärr sjukdomar lite lättare.

När vi var på föräldramöte på dagis kom detta på tal. Förra terminen hade dem en epidemi av kräksjukan.
Det gick så långt att kommunen tog tester på vattnet för att se så det inte var förorenat. Men det var det inte, utan det var kräksjukan som gick.
En familj hade haft det 13 gånger. Tur att Eliaz inte gick där när det var som värst.

Pedagogerna o alla vi föräldrar kom överens om att försöka hålla barnen hemma 48 efter att dem börjat äta, inte efter sista kräkning, som är rekommenderat. Nu kan man bara hoppas att alla håller det också!

Oj vad mycket klockan blev helt plötsligt. Vilket svammel inlägg..hihi. Inte så kul att läsa kanske men hinner inte skriva mer nu. Dags att gå upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback