Vem är då vi?

2009-06-26 @ 15:43:08
Jag är ju inte den mest tekniska personen här på jorden men ska ge bloggandet en chans..=)
Kan alla andra måste väl jag också kunna printa ner ett par bokstäver och så..

För er som inte vet vem jag/ vi är så består vår lilla familj av mamma Minette 24 år, pappa Andreas 26 år och vårt hjärta Eliaz, snart 2 månader. Vi har även 3 hundar och 2 katter. Ja, jag vet att jag har många djur..men jag kan inte motstå dem. Jag är en riktig djurvän...på både gott och ont.

Eliaz var beräknad till d. 8 maj-09 men kom efter igångsättning d. 29 April. Han vägde 3165 gr och var 50 cm lång. Jag fick havandeskapsförgiftning i v. 32 och låg därefter inne från och till på prenatal i Malmö. Till sist fick jag som jag ville och blev då igångsatt. Förlossningen gick jättesnabbt och smidigt. Tog allt smärtstillande dem hade att ge mig...hihi.

Nu njuter vi av varje dag med Eliaz. Han är helt underbar.. Mammas glada pojke=) Tyvärr fick vi ett dåligt besked igår på 2 månaderskontrollen. Eliaz har ett blåsljud på hjärtat. Nu ska det skickas en remiss till barnkliniken som får göra en ordentlig kontroll på honom. Behöver absolut inte vara något förklarade läkaren men man måste kolla upp det. Jag fick panik..grät som bara den när vi kom hem. Jag som redan oroar mig för minsta lilla (har alltid gjort det). Det var inte roligt. Nu hoppas vi bara på att vi får en tid snart så man kan få några svar. Men för övrigt är han en stark och pigg kille. Han väger nu 5120 gr och är 59,5 cm lång. Stora killen nu=)

Nä, nu får jag nog ta och göra något vettigt medans E sover. Han har varit vaken hela dagen så han behöver sova en stund.

sista magbilden

Eliaz på BB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback