SLADD!

2010-01-27 @ 16:25:24
Ja, det var vad jag fick på bilen innan idag..
Skulle ju till frisören men kom inte längre än strax utanför Bara. Körde i 20km/h pga ja fick lite småsladd på bilen hela tiden...och precis uppe på en backe sladdar bilen totalt. Jag sladdar in på andra körbanan och försöker räta upp bilen och tror att jag ska få kontroll på den men då glider den ner i ett jättedjupt dike med nosen först och sen baken. Jag hade inget bälte och Eliaz sitter ju bak i vår bil så jag såg ju inte honom. Så fort bilen stannat sprang jag ut för att kolla hur det var med Eliaz där bak. Han SOV!!=) Så lättad jag blev. Då har det varit väldigt lindrigt tänkte jag. En äldre herre stannade och hjälpte mig ut med barnvagn, Eliaz och bilbarnstol och körde mig sen till vårdcentralen här i Bara. Ville att någon skulle titta på Eliaz. Dem sa att han troligtvis inte har märkt något alls..SKÖNT!!=) Jag hade lite ont i ancken och ryggen så jag fick en läkartid lite senare och där visade jag inga tecken på skador. Men gud så rädd jag var. Tänk om det inte gått så bra?
Tänk om något hänt Eliaz?????
Jag var helt skakig sen men har lugnat ner mig nu, äntligen!
Bilen fick stå kvar i diket ett tag efter. A kom hem med sin chefs Jeep och drog upp den. Inte den lilla bilen vi har heller plus att diket var djupt.. Bilen verkar vara helt kvaddad. Den gick inte att starta överhuvudtaget så vi får väl lämna in den på en verkstad. Hoppas inte den går att laga! Vill ha en ny bil..som inte får sladd så lätt.
Är så tacksam och glad att det gick så bra..!
Ta det nu lugnt ute på vägarna, ni som kör!

Kommentarer

Postat av: sofi

Usch ja kan tänka mig hur skakig du måste blivit och RÄDD... Skönt som du sa att han kunde sova sig i genom det, annars hade han blivit stirrig om du är stirrig kanske.

Skönt att det finns snälla människor som kan stanna idagens läge och hjälpa till.

Tur att allt gick bra med er, tur att ni körde så sakta som ni gjorde också. Nä fy, inte alls kul.

2010-01-27 @ 20:30:23
URL: http://www.sofifrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback